FAQ
De veelgestelde vragen staan hier voor je op een rij.
Meest gevraagd
Waarom heb ik een profiel voor Roermondsport.nl nodig?
Een profiel moet je aanmaken om activiteiten en lesreeksen te kunnen boeken via Roermondsport.nl
Hoe kan ik een geboekte activiteit of lesreeks wijzigen of annuleren?
Je kunt jouw activiteit of lesreeks wijzigen en annuleren in je profiel. Nadat je bent ingelogd op Roermondsport.nl, klik je op 'mijn boekingen'. Hier kun je jezelf uitschrijven voor de geboekte activiteit of lesreeks of de reservering wijzigen. Dit kan kosteloos tot 48 uur van tevoren, na die tijd zijn de kosten voor je eigen rekening. Wij storten de eventuele inschrijfkosten, min de transactiekosten van €0,99 terug op je rekening binnen 14 werkdagen.
Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen, hoe kan dit?
Na inschrijving op een activiteit of lesreeks kan het een paar minuten duren voordat je een ontvangstbevestiging krijgt. Heb je deze niet ontvangen? Kijk dan in je spambox of daar de e-mail terecht is gekomen.
Als dat ook niet het geval is, is je inschrijving waarschijnlijk niet gelukt en kun je het beste nogmaals aanmelden of contact opnemen met het Sport Supportteam.
Meer over jouw profiel op Roermondport.nl
Waarom heb ik een profiel voor Roermondsport.nl nodig?
Een profiel moet je aanmaken om activiteiten en lesreeksen te kunnen boeken via Roermondsport.nl
Wat kan ik met mijn profiel?
Met jouw profiel kan je jezelf (en anderen) inschrijven voor een activiteit of lesreeks. Daarnaast kan een aanbieder na jouw inschrijving contact met je opnemen over je aanmelding.
Hoe maak ik een profiel aan?
Als je nog niet bent ingelogd en je een activiteit wilt boeken of bewaren, wordt automatisch aangegeven of je wilt inloggen of registreren. Als je op 'registreren' klikt kom je vanzelf in het registratiescherm om een profiel aan te maken. Daar vul je jouw gegevens in en ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden.
Een andere manier om in het registratiescherm te komen is daar rechtsboven op 'Login' te klikken. Klik vervolgens op 'Nog geen account? Registreer!
Moet ik voor mijn vrienden / familie een apart profiel aanmaken?
Nee, dat is niet nodig. Met jouw eigen account kun je bij het boeken van een activiteit of lesreeks vrienden en familie aanmelden.
Hoe meld ik mijn kinderen aan?
Kies een activiteit of lesreeks uit waaraan jouw kind graag wilt deelnemen. Klik dan op 'boeken'. Dan verschijnt er een pop-up venster waarin je jouw kind kunt toevoegen. Vul de voornaam in en de leeftijd voor hem/haar en je kunt de activiteit of lesreeks definitief boeken!
Hoe kan ik mezelf uitschrijven van de mails die ik ontvang?
Na het boeken van je activiteit of lesreeks ontvang je meerdere automatische e-mails. Een bevestiging, een dag voor de les een reminder met informatie over wat je gaat doen tijdens de les en een mailtje na afloop waarmee je een review kunt plaatsen bij de aanbieder. Als je deze mails niet wilt ontvangen, dien je jouw boeking te annuleren.
Wil je alle overige e-mails niet meer ontvangen? Ga dan naar je profiel rechtsboven op de pagina of schrijf je uit via de betreffende mail.
Meer over de activiteiten en lesreeksen
Hoe zoek ik een activiteit of lesreeks?
Op Roermondsport.nl kun je een activiteit of lesreeks zoeken. Dit kun je doen door een aanbieder te zoeken bij jou in de buurt en te kijken wat voor activiteiten en/of lesreeksen zij aanbieden. Op deze pagina vind je al het aanbod.
Kan ik ook zoeken op leeftijd of doelgroep?
Dat kan! Als je op 'uitgebreid zoeken' klikt, kun je aan de linkerkant aanvinken op welke leeftijd of doelgroep je wilt zoeken.
Hoe boek ik een activiteit of lesreeks voor mezelf of voor iemand anders?
Nadat je een activiteit of lesreeks hebt gevonden waaraan je wilt deelnemen, klik je op 'boeken'. Op de volgende pagina kan je invullen voor wie je wilt boeken, bijv. voor jezelf, jouw kinderen of iemand anders. Nadat je de benodigde gegevens hebt ingevuld, kan je jouw boeking bevestigen. Je krijgt een bevestigingsmail van jouw boeking.
Hoe kan ik een lespakket van activiteit of lesreeks opslaan / bewaren onder mijn favorieten?
Als je een activiteit of lesreeks hebt gevonden die je wilt bewaren, klik je op de knop 'bewaren'. Dan komt deze activiteit of lesreeks bij 'Bewaarde activiteiten' te staan in je profiel.
Moet ik iets betalen voor deelname aan een sportactiviteit of lesreeks?
Bij elke activiteit of lesreeks staat aangegeven of deze gratis is of dat je een bepaald bedrag moet betalen. Tevens kunnen sommige activiteiten worden geboekt met een credit. Dit betreft een specifieke activatie waarover wordt gecommuniceerd.
Waarom doen (nog) niet alle aanbieders mee?
Het streven van de Sportservice Roermond is om zo veel mogelijk aanbieders te laten deelnemen, helaas doen (nog) niet alle aanbieders mee met Roermondsport.nl.
Waarom komt er met het filter op aangepast sporten geen resultaat naar boven?
Helaas is er dan geen aanbieder in de buurt die een activiteit of lesreeks heeft die geschikt is voor jouw beperking.
Ik wil contact opnemen met een aanbieder, kan dat?
Jazeker. Bij het reserveren van een activiteit of lesreeks vind je ook de contactgegevens van de aanbieder in de bevestigingsmail.
Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen, hoe kan dit?
Na inschrijving op een activiteit of lesreeks kan het een paar minuten duren voordat je een ontvangstbevestiging krijgt. Heb je deze niet ontvangen? Kijk dan in je spambox of daar de e-mail terecht is gekomen.
Als dat ook niet het geval is, is je inschrijving waarschijnlijk niet gelukt en kun je het beste nogmaals aanmelden of contact opnemen met het Sport Supportteam.
Hoe kan ik een geboekte activiteit of lesreeks wijzigen of annuleren?
Je kunt jouw activiteit of lesreeks wijzigen en annuleren in je profiel. Nadat je bent ingelogd op Roermondsport.nl, klik je op 'mijn boekingen'. Hier kun je jezelf uitschrijven voor de geboekte activiteit of lesreeks of de reservering wijzigen. Dit kan kosteloos tot 48 uur van tevoren, na die tijd zijn de kosten voor je eigen rekening. Wij storten de eventuele inschrijfkosten, min de transactiekosten van €0,99 terug op je rekening binnen 14 werkdagen.
Tot wanneer kan ik mijn reservering annuleren?
Je kunt je reservering annuleren tot 48 uur van tevoren. Bij grote voorkeur ontvangen de aanbieders je annulering minimaal een week van tevoren, zodat zij in hun planning rekening kunnen houden met het aantal deelnemers. Je ontvangt je inschrijfkosten, min de transactiekosten van € 0,99 binnen 14 werkdagen retour op je bankrekening
Annuleer je korter dan 48 uur voor de activiteit plaatsvindt, dan ben je de recht op deelname en restitutie van het toegangsbewijs kwijt.
Mijn activiteit was niet naar verwachting, waar kan ik met mijn klacht terecht?
Erg jammer dat de activiteit niet aan jouw verwachtingen voldeed! Je kunt dit zelf direct bij de aanbieder aangeven, een mailtje sturen naar Team Sportservice Roermond (iksportmee@roermond.nl) of een review achterlaten via de e-mail die je achteraf ontvangt van ons.